Az 1.b osztály mindennapjai a tantermen kívüli oktatásban

Már március közepétől éljük sajátos hétköznapjainkat egy olyan érdekes oktatási formában, ahol nincs tábla, nincs kréta, nincs csengő, nincsenek iskolapadok. Mégis minden nap, képletesen becsengetünk a „Teams” elnevezésű alkalmazással működő kis tantermünkbe, ahol nap, mint nap várnak ránk a mi kedves elsőseink. 
Az első lépéseket a közös online tanulás felé természetesen a szülők hathatós segítségével tettük meg, akik ugyanolyan kíváncsisággal és izgalommal várták ezt a virtuális találkozást, mint gyermekeik. Pár pillanat múlva azonban azt vettük észre, hogy a gyerekek már villámgyorsan kezelik a technikai eszközöket, és ismerik fel a számítógépes alkalmazásokban rejlő vidámságot, játékot, és a szórakoztató tanulás lehetőségét. Mára már nagyon ügyesen veszik az akadályokat, és a mi kis egyedi „házirendünknek” köszönhetően jól halad a tanulás.
 A közvetlen, személyes kapcsolat hiánya miatt nagyobb szerepet kap most a gyerekek önállóságra nevelése, ami ebben a korosztályban, és ilyen körülmények között rendkívül felelősségteljes feladat. A szülők támogatása is fontos pedagógiai kihívás, hiszen az ismeretek ilyen formában történő átadása, rájuk is többlet terhet ró. A tanulás megkönnyítése érdekében minden tananyaghoz hang- és videofelvételeket tartalmazó magyarázatokat is küldünk, hogy az így felépített „új” tantermünkben már zökkenőmentesen folyhasson a munka. Fontos esemény volt az osztályunk életében az anyák napja is, amire sok-sok meglepetéssel készültünk. 
Ahhoz, hogy a gyerekek azt a vágyát teljesíthessük, -akár csak látszólagosan is-, hogy visszaülhessenek az iskolapadba –, mi tanítók egy napra visszamegyünk az iskolába, és a tantermünkből tartjuk meg az órákat.
Meglepetésként pedig szervezzük az 1. b osztály digitális „osztálykirándulását”, amit gyermeknapi ajándéknak szánunk.

Fodorné Sütő Judit, Sikora Lili