Éppen ma egy hónapja, hogy a tantermen kívül kell biztosítanunk nemcsak az oktatást, de vele együtt a gyerekek nevelését is. Kezdettől fogva folyamatos párbeszéddel alakítottuk ki és fejlesztjük az online tanítás-tanulás megnyugtató kereteit. A feladat óriási, hiszen ilyen körülmények között még sem pedagógus, sem diák, sem szülő nem volt, és felkészülni sem tudtunk rá. Mégis nagy biztonságot ad nekünk az, hogy iskolánk az EFOP-3.2.3. számú, a „A digitális írástudás fejlesztéséért” című pályázat támogatásával immár 3. éve komoly képzéseket végeztünk el, és a Nemzeti Köznevelési Portál felületére digitális óravázlatokat töltünk fel. Emellett a digitális eszköz- és szoftverfejlesztés is nagyban segít most minket. Azoknak a családoknak, ahol a korlátozott eszközellátottság gond volt, vagy egy családban egyszerre akár 3 gyerek is tanul, tableteket kölcsönöztünk. Ebben a rendkívüli helyzetben egy nagyon széleskörű helyzetfelmérést végeztünk el a pedagógusok között, amiből látszik, hogy a hagyományos, de a digitális módszerek, megoldások széles tárházával folyik az oktatás. A tanulók többsége nagy motiváltsággal végzi a feladatokat. Az 1-5. évfolyamon a szülői segítség meghatározó, de a nagyobbaknál is jellemző. Itt is szeretnénk megköszönni a szülők kitartó támogatását. Ez most egy hatalmas csapatmunka. Minden nehéz helyzetnek van hozadéka, feltételezhető, hogy a tanulói önállóság, az együttműködés és a digitális innováció is ide tartozik. Mindenkinek hiányzik az iskola, nagyon várjuk, hogy a színes iskolánkban személyesen folytathassuk a munkát. Köszönjük minden környékbeli embernek, hogy ellátásunkat, főleg egészségünket biztosítják.